معاون سیاسی وزیر کشور اعلام کرد: طبق قانون زمان زمان ثبت نام نامزدهای انتخابات شوراها 30 اسفند است.

به گزارش خبرنگار سیاسی مرور نیوز، علی اصغر احمدی در حاشیه همایش فصلی خانه احزاب در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین روند انتخابات گفت: ستاد انتخابات وزارت کشور کار خود را برای تمهید مقدمات در سطح ملی و استان ها آغاز کرده است. طراحی و چاپ تعرفه های انتخاباتی و تهیه فرم های انتخاباتی، صندوق ها و توافق با هیات های نظارت از شورای نگهبان تا هیات نظارت مجلس برای برگزاری یک انتخابات قانونمند انجام شده است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون از 25 اسفند ماه کار بررسی و قانونی تشکیل هیات های اجرایی برای انتخابات شوراها آغاز می شود و سی اسفند ثبت نام برای انتخابات شوراها انجام می شود.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطر نشان کرد: در همین حال نمایندگان مجلس به دنبال طرحی هستند که زمان ثبت نام را از ایام تعطیلات جلوتر بیاورند. ما به عنوان وزارت کشور صد درصد آمادگی داریم قانون فعلی را در همان ایام تعطیلات در سراسر کشور اجرا کنیم و مکلفیم مر قانون را هم رعایت کنیم.

احمدی افزود: در سمیناری با معاونان سیاسی استانداران سراسر کشور داشتم گزارشی به من دادند حاکی از آمادگی کامل برای اجرای قانون انتخابات در زمان مقرر است. ممکن است این سوال پیش آید که آیا وزارت کشور می تواند زمان را جابجا کند؟ نه. ما مهندسی معکوس را در توافق با نظارت داریم و 29 اردیبهشت روز اول اخذ رای است.

رئیس ستاد انتخابات ادامه داد: هر چه در قانون، مثلا زمان ثبت نام، بررسی صلاحیت و تبلیغات جزو لاینفک قانون است و هیچ راهی جز اجرای قانون نداریم و این که می گوییم سی اسفند بر اساس قانون فعلی است.

وی تاکید کرد: تعداد تعرفه ها بر اساس انتخابات قبلی به علاوه رشدی که در طی انتخابات سال 94 تا انتخابات سال 96 داشتیم، حدود 14 ماهی فاصله خواهد بود یک رشد موالید داریم. آن هم مد نظر قرار گرفته است. البته بین انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراها فرق است.

معاون سیاسی وزارت کشور گفت: روز جمعه بعد از روز اخذ رای یک هفته بعد بلافاصله باید مرحله دوم را انجام دهیم. نمی توانیم دوباره سراغ مرحله بعدی رویم. پیش بینی حدود دویست میلیون تعرفه را برای سه انتخابات داریم.

احمدی در خصوص تبلیغات زودهنگام گفت: اگر موارد تبلیغات زود هنگام را کسی به ما بگوید برابر قانون هم ما و هم نظار برخورد می کنیم.