نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز با همت مردم مهربان و کمک دولتمردان شهر بم ساخته شده است.

به گزارش مرور نیوز، حبیب‌الله نیکزادی در کارگروه منطقه ۳ستاد اقتصادمقاومتی که با حضور وزیر کشور برگزار شد، خطاب به وزیر کشور، اظهار کرد: در سرزمینی قدم گذاشته‌اید که قدمتی بیش از ۶۰۰۰سال دارد و ارگ قدیم سومین تمدن بم است و دو تمدن دیگر بنام دارزین و نرماشیر در این منطقه وجود دارد.

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، بم را اقیانوسی از ثروت دانست و گفت: مردم در دل کویر گلستان بوجود آورده‌اند، سرزمینی که اقیانوسی از ثروت است، اما متاسفانه در طول تاریخ از این پتانسیل به خوب استفاده نشده است.

وی از بحران آب در این منطقه سخن به میان آورد و تصریح کرد: با توجه به اینکه سد نساء در سال 1391 به بهره‌برداری رسیده است اما هنوز نتوانسته‌ایم از آب این سد استفاده کنیم.

نیکزادی به عدم استفاده از آبیاری نوین در منطقه اشاره و اظهار کرد: بیش از ۲۰۰هزارتن تولید خرما داریم، اما به دلیل عدم توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، باغداران و تجار باید این محصول را به صورت خام وارد بازار کنند.

وی افزود: در بحث گردشگری ما تنها منطقه‌ای هستیم که چند میراث را به ثبت جهانی رسانده‌ایم، اما نتوانستیم زیرساخت‌های لازم را برای این موارد ایجاد کنیم.

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از سرمایه‌گذاران در صنعت خودروسازی، عنوان کرد: با کمال تاسف در مسیر کاروان‌های قاچاق قرار داریم و مردم ما هم از این آفت در امان نبوده‌اند و درخواست داریم به این موضوع توجه خاص شود.

وی از توسعه رشته‌های دانشگاهی در این منطقه خبر داد و اظهار کرد: از کسانی که امنیت ما را فراهم می‌کنند، متشکریم، اما پاسگاه‌های ما محدود هستند که جزء کاستی‌های ماست.

نیکزادی با بیان این مطلب که دنبال این هستیم با امنیت بالا، بتوان آماده ورود گردشگر خارجی باشیم، افزود: مهمترین مشکل امروز که متوجه ماست، طوفان های شدید منطقه است که جزوی از زندگی مردم ماست و اگر در جایی دو روز آلودگی هوا باشد صدای همه بلند می‌شود و ما اکنون مدتی است که برقمان قطع شده و زندگی برایمان سخت شده اما کسی پیگیر نیست.