نشست‌خبری فیلم دریاچه ماهی با حضور عوامل فیلم در سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مرور نیوز، نشست خبری فیلم «دریاچه ماهی» به کارگردانی مریم دوستی در برج میلاد با اجرای محمود گبرلو برای خبرنگاران برگزار شد.

در  ابتدای این نشست مصطفی رستگاری(فیلم‌نامه‌نویس) با بیان اینکه این فیلم‌نامه ادای‌ دین به شهدای گمنام است، گفت: معتقدم در ژانر دفاع‌مقدس باید به یک شیوه‌ای نگاه کنیم که تا الان نگاه نشده و با رویکرد نقد اجتماعی و سیاسی سال 95 به سی‌سال گذشته و عملیات کربلای 5 نگاه کنیم و خودمان را در یک روایت سینمایی بازشناسی کنیم.

او درباره تاثیرپذیری این فیلم از آثار حاتمی‌کیا گفت: معتقدم در فیلم تاثیری از حاتمی‌کیا نیست، البته دیالوگ‌ها در اجرا تفاوت کرده است. از ابتدا هم قرار نبود شیوه روایت فیلم سورئالیسم باشد و این قصه مانند داستان پریان است و درام فیلم در 10 دقیقه پایانی به پایان می‌رسد و از آن به بعد نگاه فیلم تغییر می‌کند.

در ادامه نشست مریم دوستی کارگردان این فیلم با اشاره به  آنکه همزمان با چهره‌پردازی و تدریس، فیلم کوتاه نیز می‌ساخته گفت: به نظر من همه فیلمسازهای کوتاه باید روزی فیلم اول‌شان را بسازند و معتقدم خودم باید این کار را از 7 - 8 سال پیش آغاز می‌کردم اما سعی کردم قدم اول را محکم بردارم. خیلی خوشحالم این طرح را نیز به کاردان آن سپردم و با همکاری آقای سعدی توانستیم این اثر را به ثمر برسانیم.

او ادامه داد: در این مملکت اگر نخواهیم با واژه‌ها بازی کنیم باید بگویم «زن بود زجر است» و زن فیلمساز بودن زجر دو برابر و زن فیلمساز دفاع‌مقدس زجر چند برابر است. متاسفانه مدیران ما نگاه محکمی به زن ندارند و نگاه‌شان جنسیتی است و معتقدم تفکر فیلمساز مهم است، نه جنسیت آن.

او درباره عدم حضور فیلمش در بخش مسابقه جشنواره فجر گفت: فیلم‌های بدتری از فیلم ما در جشنواره است که در بخش مسابقه حضور دارند.

سعید سعدی تهیه‌کننده فیلم «دریاچه ماهی» نیز گفت: وقتی فرم جشنواره را پر می‌کنیم، یعنی می‌پذیریم به تصمیمات دبیر جشنواره اعتراض نداشته باشیم، هر چند می‌دانستیم این فیلم لیاقت حضور در بخش مسابقه را داشت.

این نشست که با حضور مجتبی پیرزاده (بازیگر)، مصطفی رستگاری (فیلم‌نامه نویس)، آرش معیریان (تدوینگر)، مرتضی خان‌محمدی (مدیرفیلم‌برداری)، سعید سعدی (تهیه‌کننده)، حدیث تهرانی (بازیگر) و مریم دوستی (کارگردان) فیلم برگزار شد.