یک مسوول رسانه‌ای روسیه با اشاره به بحران سوریه گفت: دشمنان اصلی در سوریه تروریستهای وهابی هستند.

به گزارش مرور نیوز، مشاور مدیرعامل خبرگزاری روسیه در نشستی در سومین روز بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات کشورمان به سوالات خبرنگاران درباره فعالیت های رسانه‌های روسی در جهان به خصوص در مناطق جنگی پاسخ داد.

وی با اشاره به تلاش های تهران و مسکو برای رهایی از تروریست های وهابی در سوریه گفت: روسیه برای مدافعان حرم و اقدامات سردار سلیمانی بسیار ارزش قائل است.

این مسوول رسانه‌ای روسیه با اشاره به ایام محرم گفت: یزیدهای دنیای امروز تروریست های وهابی و حامیان آنها هستند. ایران و روسیه در منطقه تلاش می‌کنند که جلوی این افر اد را بگیرند.

او در ادامه اظهاراتش با اشاره به اقدامات جنگ طلبانه آمریکا در منطقه گفت: زمانی که افغانستان و عراق تحت اشغال آمریکا قرار گرفتند، هیچ گونه سلاح جمعی و یا دخالتی در حوادث 11 سپتامبر نداشتند.

هم چنین وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به هجمه گسترده رسانه‌های غربی گفت: در طول چند سال اخیر جنگ رسانه‌ای گسترده‌ای از سوی غرب آغاز شده است. روسیه و ایران نیز در برابر این هجمه اطلاعاتی مبارزه می‌کنند. در همین راستا روسیه به نوبه خود قدرت رسانه‌ای‌اش را افزایش داده و رسانه‌های بزرگی مانند شبکه خبری راشاتودی، خبرگزاری اسپوتینک و غیره را تاسیس کرده است.

به گفته او، یکی از دلایل محبوبیت شبکه راشاتودی، پرداختن به واقعیت هایی است که از سوی غرب پوشش داده نمی‌شود. در همین راستا فشار سیاسی غرب علیه راشاتودی و دیگر رسانه‌های روسی بسیار بالا است.

کراشنیکوا اضافه کرد: در حال حاضر روس ها برای دریافت اخبار ایران به رسانه‌های غربی فارسی زبان مانند بی بی سی فارسی مراجعه نمی‌کنند. بلکه ما به دنبال همکاری با رسانه‌های ایرانی هستیم. رسانه‌های دو کشور با تبادل اطلاعاتی و همکاری‌های گسترده‌تر می‌توانند برای مردم دو کشور اطلاع رسانی کنند.

وی در پایان با اشاره به اولین حضور خود در نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات تهران، از تنوع گسترده رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها، روزنامه و جراید ایران ابراز خرسندی کرد.