بعد از ١٨ روز تعطیلی لیگ برتر بسکتبال با تقابل حساس مهران شاهین طبع و مصطفی هاشمی شروع می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، لیگ برتر بسکتبال ایران به دلیل اعزام تیم‌ ‌ملی به رقابت‌های غرب آسیا تعطیل شد و قرار از فردا (دوشنبه) با پنج مسابقه از سر گرفته شود که اما  به دلیل اعزام ملی‌پوشان به ژاپن دوباره چند روزی تعطیل خواهد بود.

فردا هفته هفدهم لیگ برتر برگزار می‌شود  و در این هفته نبرد پتروشیمی و شیمیدر تهران حساس‌ترین مسابقه است. ماهشهری های صدرنشین در این هفته به پایتخت آمده اند و باید برابر شیمیدر به میدان بروند. این مسابقه تقابل دوباره مهران شاهین طبع و مصطفی هاشمی در این فصل است که همیشه نبردی جذاب و با کیفیت داشته‌اند.

در دیگر مسابقه نفت آبادان تیم دوم جدول میزبان دانشگاه آزاد خوش شانس است. دانشگاهی‌ها که در این فصل هرگونه شانس خوب را به همراه داشتند در کشاکش‌ بحث‌های سیاسی و قانون تبعیض‌آمیز دولت آمریکا و مقابله به مثل ایران توانستند مجوز حضور دو بازیکن آمریکایی شان در ایران را بگیرند و در دیدار برابر نفت مشکلی نداشته باشند اما  همه می‌دانند که آبادانی‌ها در خانه تیمی متفاوت هستند و کسب پیروزی برابر این تیم مدعی آسان نیست.

در کنار دیدار لوله آ.اس شیراز و نیروی زمینی که مطمئناً حساسیت‌های زیادی در شیراز خواهد داشت، باید به تقابل شهرداری‌های لیگ بپردازیم. می‌توان گفت هفته هفدهم مسابقات، هفته رقابت شهرداری ها است.

در اراک تیم بحران زده شهرداری این شهر میزبان شهرداری تبریز است که سرمربی‌اش در این مدت در خدمت تیم‌ ‌ملی بوده و حالا باید خارج از خانه به مصاف تیمی مدعی  ولی بحران زده برود. اراکی‌ها با آغاز نیم فصل دوم لیگ به مشکلات مالی خوردند و با چند باخت در جدول سقوط کردند. در این تعطیلات کمی از مشکلات حل شد اما وضعیت خارجی های این تیم هنوز مشخص نیست.

دیگر دیدار شهرداری‌ها در گرگان شهر پر حاشیه این فصل است. شهرداری گرگان که این فصل روزهای خوبی ندارد در شرایطی به مصاف شهرداری کاشان می رود که پیش از تعطیلات لیگ خارجی هایش را از دست داده و حالا در خانه و برابر تماشاگران ناراضی اش کار سختی دارد.

 

*برنامه هفته هفدهم:

شیمیدر تهران _ پتروشیمی

نفت آبادان _ دانشگاه آزاد

شهرداری اراک _ شهرداری تبریز

لوله آ.اس شیراز _ نیروی زمینی

شهرداری گرگان _ شهرداری کاشان

 

*جدول رده‌بندی:

١.پتروشیمی

٢.نفت آبادان

٣.دانشگاه آزاد

٤.شهرداری تبریز

٥.شیمیدر تهران

٦.شهرداری اراک

٧.شهرداری کاشان

٨.نیروی زمینی

٩.شهرداری گرگان

١٠.لوله آ.اس شیراز