گروهی از شهرک نشینان امروز دوشنبه مجددا به مسجد الاقصی یورش بردند.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، گروهی از شهرک‌نشینان صبح امروز دوشنبه تحت مراقبت و حمایت شدید نیروهای اشغالگر اسرائیلی بار دیگر به محوطه‌های مسجد الاقصی یورش بردند.

این حضور شهرک نشینان در مسجد الاقصی کمی بعد از حمله نیروهای اسرائیلی به محوطه‌های مسجد الاقصی با هدف تامین امنیت حضور شهرک نشینان در مسجد بود.

نیروهای اسرائیلی نمازگزاران زیر ۵۰ سال را از ورود به مسجد الاقصی برای خواندن نماز صبح منع کردند.

ایتامار بن گویر خواهان افزایش یورش‌ها طی ۱۰ روز آخر ماه رمضان شده است.

در این راستا یک مسئول اسرائیلی اعلام کرد: وضعیت وخیم است و آنچه در مسجد الاقصی اتفاق می‌افتد مشخص خواهد کرد که تنش ادامه خواهد داشت یا از بین خواهد رفت. پلیس مجبور به ورود به مسجد الاقصی شد اما درباره تجاوزات تحقیقات انجام خواهد شد. تصاویر تعدی پلیس در مسجد الاقصی هولناک است و ضرر بزرگی به اسرائیل زده است.

کرانه باختری از اوایل سال جاری میلادی شاهد تنش و درگیری بوده است. پلیس رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی یورش برده و صدها فلسطین را بازداشت کرده است. یکشنبه بیش از ۹۰۰ شهرک نشین در چهارمین روز عید پسح یهودیان با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی یورش برد.

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نسبت به پیامدهای تنش‌ها هشدار داد و گفت: دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل شایستگی تعامل با وضعیت کنونی را ندارد.

وی خواهان تغییر ایتامار بن گویر شد و او را «دلقک» خواند.

در مقابل جنبش حماس اعلام کرد: رژیم صهیونیستی همچنان بدترین جنایت‌ها را در حق ملت فلسطین در سایه سکوت بین المللی انجام می‌دهد. جامعه بین المللی مسؤولیت کامل پیامدهای این تجاوز را برعهده دارد.

همچنین احمد المدلل، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین رژیم صهیونیستی را مسؤول تنش در منطقه دانشت و اعلام کرد: حمله به نمازگزاران در مسجد الاقصی حمله به تمام اعراب و مسلمانان است.

در همین حال نیروهای رژیم صهیونیستی صبح امروز به شهر نابلس یورش بردند و یک جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

همچنین درگیری‌های مسلحانه‌ای میان نیروهای اسرائیلی و فلسطینی‌ها رخ داد.

از سوی دیگر، گروه عرین الاسود مقابل یورش نیروهای اسرائیلی به اردوگاه العین در شهر نابلس ایستاد.