مدیرکل ارشاد اسلامی کردستان گفت: تاکنون 2 نفر درخواست مجوز روزنامه را در استان داده‌اند که مجوز آنها صادر و کردستان صاحب روزنامه می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام و المسلمین رحیم جعفری، شامگاه دوشنبه (17 آبان) در جریان بازدید از غرفه کردستان در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات کشور در تهران، با اشاره به اینکه نشریات در کردستان از لحاظ کمی رشد داشته‌اند، اظهار کرد: در 6 ماهه نخست امسال، بالغ بر 16 مجوز نشریه صادر شده است که این مهم رشد 60 درصدی مطبوعات استان را از لحاظ کمی نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در مطبوعات کردستان تحولات خوبی ایجاد شده است، افزود: امروزه در استان از لحاظ هفته نامه، دو هفته نامه، فصل نامه و ماهنامه کمبودی نداریم و تنها نبود روزنامه در استان محسوس است.

مدیرکل ارشاد اسلامی کردستان در ادامه گفت: تاکنون 2 نفر درخواست مجوز روزنامه را در استان داده‌اند که مجوز آنها صادر و کردستان دارای روزنامه می‌شود.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینکه استان کردستان جز استان‌هایی است که 3 برابر یارانه مطبوعات دریافت می‌کند، بیان کرد: نشریات استان خصوصی هستند و زمانی که درخواست مجوز می‌دهند باید به فکر اداره ان باشند.

وی با بیان اینکه دولت در حد توان مطبوعات را کمک می‌کند، بیان کرد: یکی از اولویت‌های مطبوعات برای اخذ مجوز بیمه خبرنگاری است که باید به آن توجه کنند.

مدیرکل ارشاد اسلامی کردستان با تاکید بر اینکه بیمه به خبرنگار عزت می‌دهد، خاطرنشان کرد: سطح کیفی مطبوعات استان باید تغییر کند و این مهم با برگزاری کلاس‌های آموزشی امکان پذیر است.

حجت الاسلام جعفری در پایان عنوان کرد که مطبوعات رکن چهارم دموکراسی هستند که باید اطلاع رسانی دقیق را انجام دهند و هیچ دولتی بدون اطلاع رسانی رشد نخواهد کرد.